Marketing op commissiebasis mogelijk, nog 3 spots over deze maand. 🚀

Kwalitatieve leadgeneratie

Slimme marketing, zichtbare groei.

Meetbare, slimme leadgeneratie voor een consistente klantinstroom

We combineren data, psychologie en performance marketing om jouw ideale klant aan te trekken via de juiste kanalen.

Gratis real-time updated marketingdashboard

Je hebt altijd 1 contactpersoon (SPOC)

Altijd performance-first (gericht op resultaat)

Vertrouwd door meer dan 50 bedrijven uit Vlaanderen zoals:

Kwalitatieve lead-generatie

Meetbare leadgeneratie, consistente klantinstroom. 🔥

We combineren data, psychologie en performance marketing om jouw ideale klant aan te trekken via de juiste kanalen.

Gratis real-time updated marketingdashboard

Je hebt altijd 1 contactpersoon (SPOC)

Altijd performance-first (gericht op resultaat)

Onze aanpak? Back to the basics

Onze leadgeneratie strategie steunt op 3 pijlers

Een goed onderbouwde marketingfunnel

Een marketingfunnel is geen buzzword. Het is de ruggengraat van elke goede leadgeneratiestrategie. Een goede funnel begeleidt de juiste mensen van "Wie ben jij?" naar "Ik wil kopen."

  • Aangepaste boodschappen per fase van de marketingfunnel
  • Gerichte mediamix over zowel social media als Google
  • Gebruik van data-captures zoals brochures, whitepapers of andere

Landingspagina's, onmisbaar voor conversie

Een goed ontworpen landingspagina is niet zomaar een webpagina; het is een strategisch instrument dat bezoekers overtuigt om actie te ondernemen.

  • Duidelijke probleemstelling en oplossing
  • Voldoende call to actions en lead-captures op de pagina
  • Heldere boodschap afgestemd op de campagne
  • Overtuigende bewijsvoering: reviews, cases, USP's
Dashboarding

Realtime dashboards & kraakheldere meetbaarheid

We richten je tracking optimaal in – met server side tracking, Google Tag Manager en conversiemeting die écht inzicht geven.

  • Integratie in je CRM of salesproces waar mogelijk
  • Server-side tracking (voor betere data in post-cookie tijdperk)
  • Conversiepunten die écht iets betekenen (worden in overleg bepaald)
  • Realtime dashboard, gekoppeld aan je businessdoelen.

Deze cases mogen gezien worden

Scroll gerust eens door deze lead-generatie cases of bezoek onze cases pagina

Marketing toolstack

Dit is onze marketingstack

Deze tools gebruiken wij om onze totaaloplossingen aan te bieden, elke dag leren we bij en ontdekken we nieuwe strategieën en tools om onze dienstverlening te verbeteren. Werk je samen met een tool die hier niet tussen staat? Grote kans dat we het al gebruikt hebben, vraag het ons bij een koffietje.

Samenwerken?

Wa peisde, koffietje drinken?

Contacteer Seppe van Converted voor een (digitaal) koffietje, de eerste is altijd gratis. dan kijken we eens wat we voor je kunnen betekenen.

Converted

Contacteer Seppe

Ik antwoord binnen 24u.

Contactformulier

Geen zorgen, de koffie is gratis. ☕

Leadgeneratie is het proces waarbij je potentiële klanten (leads) aantrekt via online kanalen zoals Google, social media of je website. Denk aan mensen die je contactformulier invullen, een brochure downloaden of een offerte aanvragen. Zonder leads geen klanten. Het is de basis van elke gezonde verkoopstrategie — zeker voor dienstverleners, consultants, installateurs of B2B-bedrijven die afhankelijk zijn van aanvragen.

  • Koude leads zijn mensen die jouw bedrijf nog niet kennen of nog geen concrete behoefte hebben. Ze moeten nog opgewarmd worden via marketing, educatie en vertrouwen. Denk aan iemand die een advertentie ziet, maar nog nooit van je hoorde.

  • Warme leads zijn mensen die al interesse hebben getoond: ze zochten je dienst op Google, bezochten je website, vroegen een brochure aan of deden een offerte-aanvraag. Ze zijn veel dichter bij een aankoopbeslissing.

Warm = klaar om klant te worden.
Koud = eerst nog opwarmen.

Onze campagnes zijn erop gericht om vooral warme leads binnen te halen — omdat die sneller converteren, minder tijd kosten en meer opleveren.

Via advertenties op Google of sociale media (zoals Facebook en Instagram) bereiken we mensen die op zoek zijn naar jouw product of dienst. Wanneer iemand interesse toont, sturen we die persoon door naar een landingspagina met een duidelijk doel: contact opnemen of een formulier invullen. Die gegevens komen rechtstreeks bij jou binnen, klaar om opgevolgd te worden.

De prijs voor leadgeneratie hangt af van je sector, regio en hoeveel leads je wilt. Bij Converted starten we vanaf ± €450 per maand voor een lead-generatietraject en stemmen we het budget af op jouw doelen. We werken transparant met vaste maandpakketten of hybride modellen (vast + prestatievergoeding). Zo weet je exact wat je betaalt per maand en per lead.

Na verloop van tijd brengen we de marketingkosten in kaart samen met de opgeleverde leads en kunnen we helder voor een accurate kost/lead aantonen.

B2C-leads (zoals voor kappers, installateurs of coaches) zijn vaak snel en kortcyclisch: de klant vraagt iets aan en beslist snel. Bij B2B-leads (zoals aannemers, consultants of softwarebedrijven) duurt het beslissingsproces langer en zijn er vaak meerdere contactmomenten nodig. Wij passen onze campagnes aan op die specifieke klantreis.

In de meeste gevallen zien we de eerste leads al binnen enkele dagen. Toch duurt het meestal 2 à 3 weken om de advertenties te optimaliseren en de kost per lead te verlagen. Leadgeneratie is een groeiproces: de campagnes worden beter naarmate we data verzamelen.

Dit is ook sterk afhankelijk van sector, B2C leadgeneratie in middelen voor snelle consumptie kan heel snel effect hebben, waarbij we merken dat in de B2B lead-generatie – bijvoorbeeld CRM systemen – er een heel overtuigingsproces aan te pas komt met soft-conversies en veel lead-nurturing tegen dat de leads beginnen te komen.

Een sterk merk, product en positie op de markt is essentieel.

Dat is afhankelijk van je sector. Voor B2C-diensten ligt dat vaak tussen de €5 en €25 per lead. In B2B kan dat oplopen tot €50, €75 of meer, zeker als het gaat om complexe diensten of hoge orderwaarden. Wij sturen altijd op de verhouding tussen CPL en jouw potentiële omzet per klant.

Voor iemand die de inkleding doet voor trouwfeesten zijn we al zo laag als €2,9 per lead kunnen gaan, waarin we voor een iemand die luxe hottubs verkoopt rap naar de €50-€75 per kwalitatieve lead gaan.

Elke lead wordt automatisch naar jouw mailbox of CRM gestuurd. Daarnaast kunnen we opvolgflows (e-mail of sms) activeren, zodat je snel en professioneel reageert. Want een snelle opvolging vergroot de kans op verkoop met 70%.

Ja. We koppelen je website en advertenties met tools zoals Teamleader, Pipedrive, Hubspot of zelfs Excel. Via automatisatie zorgen we ervoor dat je leads niet meer manueel hoeft over te typen. Minder werk, meer structuur.

Ja. Niet iedereen vult meteen een formulier in. Daarom zetten we slimme remarketing in via Facebook Ads, Google Display of YouTube, zodat mensen die al interesse toonden later opnieuw jouw aanbod zien — wat de kans op conversie verhoogt.

Zeker. Als je werkt met meerdere installateurs of vertegenwoordigers, kunnen we leads automatisch verdelen per regio of beschikbaarheid. We bouwen ook systemen om leads door te sturen naar je partners via e-mail of API.

Jouw lead, jij doet ermee wat je wilt, wel met GDPR toestemming van die lead natuurlijk.

Converted

Converted is een gespecialiseerd performance marketing bureau dat bedrijven sneller laat groeien. We werken no-bullshit, datagedreven en transparant, met als enige doel: keihard renderen.

Onze missie: dé nummer 1 zijn in conversiegedreven marketing.

Converted BV

Grote molenstraat 77
8930 Lauwe
België
BE1025497460

Converted

Contacteer Seppe

Ik antwoord binnen 24u.

Contactformulier

Geen zorgen, de koffie is gratis. ☕